Ford prezentuje w pełni elektryczny model E-Tourneo Courier

Wyjątkowa wartość pojazdów elektrycznych, rynek pojazdów komercyjnych, usługi oparte na łączności – strategiczne punkty dnia rynków kapitałowych „Delivering Ford+”
Pojazdy elektryczne zdolne do bezemisyjnej jazdy i zaawansowana łączność przekształcają transport komercyjny i indywidualny, a Ford przewodzi tej rewolucji, oferując atrakcyjne usługi oraz platformy oparte na najnowocześniejszej architekturze pojazdów elektrycznych, z najnowszymi systemami zasilania akumulatorowego.
Firma stosuje innowacje w tych i innych obszarach do stworzenia systemu usług Ford Pro, dzięki czemu Ford staje się pierwszym producentem samochodów, posiadającym w pełni wyspecjalizowaną działalność w zakresie usług i dystrybucji pojazdów użytkowych.
Plan rozwoju Ford+ zapewni liczne korzyści klientom, a inwestorom nowe sposoby określania wartości firmy.
Oczekuje się, że będą to główne punkty wirtualnego środowego spotkania z analitykami finansowymi i akcjonariuszami, na którym prezes Forda Jim Farley i inni menadżerowie wyższego szczebla przedstawią strategiczne ambicje i działania firmy, skoncentrowane na realizowaniu potrzeb klientów.
Z nadzieją myślę o tym, co przyniesie plan Ford+ naszym klientom, którzy zyskają nowe, lepsze wrażenia, a to dzięki spojeniu naszych światowej klasy, kultowych samochodów z technologiami łączności, które z czasem pozwolą te samochody ulepszać” - powiedział Jim Farley. „Zapewnimy niższe koszty, wzmocnimy wzajemną lojalność i zagwarantujemy większe korzyści wszystkim naszym klientom
Delivering Ford+
Podczas spotkania Jim Farley opowiedział o tym, jak Ford odchodzi od tradycyjnego modelu biznesowego „wyprodukuj i sprzedaj”, który od dziesięcioleci dominował w branży motoryzacyjnej. Odchodzący od tego Ford+ wyróżnia się bliskimi, trwałymi relacjami z klientami, które są możliwe dzięki kluczowym kompetencjom firmy, poprawie wyników finansowych oraz potencjałowi i inwestycjom w przełomowe technologie.
Kluczem do wykorzystania tych możliwości jest Blue Oval Intelligence, oparta na chmurze platforma nowej generacji Forda, służąca do integracji systemów elektrycznych, dystrybucji energii, mocy obliczeniowych i oprogramowania w korzystających z systemów łączności pojazdach marek Ford i Lincoln.
Podczas prezentacji zostały przedstawione szczegółowe informacje na temat tego, gdzie, dlaczego i w jaki sposób firma zamierza oferować w pełni elektryczne pojazdy, rozwiązania biznesowe i usługi oparte na łączności oraz jakie korzyści z tej zmiany uzyskają klienci. Dyrektor finansowy John Lawler potwierdził, że Ford przeznacza odpowiednie środki na te priorytetowe obszary, aby osiągnąć wartość oczekiwane przez klientów i akcjonariuszy.
Napędzamy realizację planu Ford+ poprzez dalsze wzmacnianie naszej podstawowej działalności motoryzacyjnej i konsekwentne generowanie solidnych przepływów pieniężnych, które będą finansowały rozwój i tworzyły wartość” – powiedział John Lawler
Spotkanie poświęcone było tym poniższym kierunkom działalności firmy Ford:
Na czele elektrycznej rewolucji
- Mustang Mach-E, który pozyskuje nowych klientów dla Forda – do tej pory 70% takich nabywców,
- F-150 Lightning, całkowicie elektryczna wersja najpopularniejszego pickupa na świecie, na którą zebrano 70 000 rezerwacji klientów od momentu prezentacji samochodu tydzień temu oraz,
- E-Transit – samochód dostawczy, który pojawi się na drogach jeszcze w tym roku.
- Stworzenie Ford Ion Park, globalnego centrum kompetencji w dziedzinie akumulatorów, skupiającego ponad 150 ekspertów w dziedzinie chemii akumulatorów, testowania, produkcji i zarządzania łańcuchem wartości, którzy zwiększą zasięg zapewniany przez akumulatory oraz obniżą koszty ponoszone przez klientów i przez Forda,
- Pionowa integracja technologii akumulatorów z szeroką gamą akumulatorów do pojazdów elektrycznych – litowo-jonowych IonBoost, litowo-żelazowo-fosforanowych IonBoost Pro do pojazdów użytkowych oraz niskokosztowych akumulatorów z elektrolitem w stanie stałym zapewniających duży zasięg, opartych na własnych pracach badawczo-rozwojowych Forda i know-how firmy Solid Power, w której firma posiada udziały kapitałowe oraz,
- Utworzenie spółki joint venture BlueOvalSK wraz z firmą SK Innovation, która w dwóch fabrykach w USA będzie produkowała ogniwa i ich zestawy do akumulatorów dla przyszłych pojazdów Forda i Lincolna.
Rozwój działalności dedykowanej klientom biznesowym
- Cannis był szefem działu samochodów użytkowych Forda w Ameryce Północnej, a wcześniej kierował grupą rozwojową samochodów elektrycznych Team Edison.
- Stworzenie najbardziej wszechstronnej i elastycznej w branży gamy pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym i spalinowym
- Zaoferowanie usług cyfrowych i tradycyjnych (fizycznych), które mogą pomóc w optymalizacji działania i utrzymania flot samochodowych klientów Forda
- Zapewnienie rozwiązań publicznego, firmowego i domowego ładowania pojazdów elektrycznych przez pracowników w celu przygotowania ich do następnego dnia pracy, oraz
- Łączone finansowanie pojazdów, usług i ładowania.
Łączność z klientami przy wsparciu oferowanych usług
Dowiedz się więcej o Samochodach hybrydowych i elektrycznychMasz dodatkowe pytania? - Skontaktuj się z nami