Ford ogłasza trzyletnie testy E-Transita zasilanego ogniwami wodorowymi

Ford potwierdził, że jego model dostawczy E-Transit, który pojawi się na rynku w przyszłym roku, zapewni przedsiębiorstwom zupełnie nowy wymiar efektywności, opłacalności i satysfakcji z posiadania pojazdu elektrycznego. Model produkcyjny debiutuje w Europie podczas targów CV Show 2021 w Birmingham w Wielkiej Brytanii.
Dzięki największej w tym segmencie wielkości baterii, zasięgowi, mocy silnika i unikatowej funkcji eksportowania energii, w pełni elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego na świecie zaoferuje kierowcom bezkonkurencyjne korzyści. Uzupełnieniem tych zalet jest kompleksowa obsługa w zakresie ładowania, bogate wyposażenie standardowe, obejmujące najnowsze inteligentne systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, a także zintegrowany pakiet oprogramowania i usług, służących poprawie wydajności i obniżeniu kosztów eksploatacji.
„E-Transit będzie krokiem milowym dla użytkowników pojazdów użytkowych. Nowe, usługi sieciowe i zaawansowane systemy usprawnią działalność klientów i zwiększą ich wydajność podczas wprowadzania do flot pojazdów w pełni elektrycznych – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny działu pojazdów użytkowych Ford of Europe.
„E-Transit, z cenami zaproponowanymi w taki sposób, aby nie stanowiły bariery wejścia na rynek, jest naprawdę atrakcyjną propozycją dla europejskich przedsiębiorstw.”
Ford E-Transit został zaprojektowany z myślą o zaspokojeniu różnorodnych potrzeb klientów, dlatego standardowo wyposażony jest w akumulator o pojemności użytkowej 68 kWh, zapewniający najlepszy w jego segmencie zasięg, do 317 km WLTP. 1 Transit oferuje doskonałe cechy użytkowe, dzięki mocnemu silnikowi o momencie obrotowym 430 Nm (mocy maksymalnej 135 kW lub 198 kW), masie całkowitej od 3,5 do 4,25 tony, ładowności do 1 758 kg 2 dla modelu van, a także szerokiej gamie 25 wariantów: van, van z podwójną kabiną oraz podwozia z kabiną, w różnych długościach i z różnymi wysokościami dachu.
Dla jak najlepszej efektywności pracy w terenie, użytkownik może skorzystać z funkcji ProPower Onboard, eksportującej do standardowych gniazd wtykowych w kabinie i w części ładunkowej maksymalnie 2,3 kW energii, którą można wykorzystać do zasilania narzędzi, oświetlenia, laptopa i innych podzespołów, takich jak agregaty chłodnicze.
Po zakończeniu intensywnych globalnych testów, będących elementem programu badawczo-rozwojowego, E-Transit rozpoczyna program prób w firmach partnerskich w Europie, których celem jest zademonstrowanie korzyści płynących z użytkowania zelektryfikowanych pojazdów dostawczych i zapewnienie użytkownikom większej satysfakcji przed pierwszymi dostawami E‑Transita wiosną 2022 roku.
Masz dodatkowe pytania? - Skontaktuj się z nami