Ford ogłasza trzyletnie testy E-Transita zasilanego ogniwami wodorowymi

Nowa generacja mocy: Mustang Mach-E 1400, Puma ST, Fiesta STARD, zwiastowały nowości Forda podczas Goodwood SpeedWeek.
Jednorazowy Goodwood SpeedWeek połączył w sobie to, co najlepsze z wydarzeń Goodwood Festival of Speed i Goodwood Revival, a dzięki transmisji strumieniowej wydarzeń na torze trafił online bezpośrednio do fanów motoryzacji.
Rzeczywiste osiągi napędu elektrycznego
Jedyny w swoim rodzaju prototyp w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E 1400 jest najlepszym przykładem możliwości zasilanego wyłącznie z baterii napędu elektrycznego Forda.
Mustang Mach-E 1400 jest wynikiem 10 000 godzin wspólnej pracy firm Ford Performance i RTR Vehicles, które postawiły sobie cel zbudowania mostu między wyobrażeniami klientów o samochodzie elektrycznym, a jego rzeczywistymi możliwościami.
Mustang Mach-E 1400 wykorzystuje siedem silników, generujących 1419 KM mocy. Osadzone są na wspólnym wale napędowym, łączącym je z mechanizmami różnicowymi o szerokim zakresie regulacji. Zapewnia to możliwość przeniesienia napędu do wszystkiego – od driftu po szybkie wyścigi torowe.
Puma ST na torze
1,5-litrowy silnik EcoBoost1 o mocy 200 KM zapewnił przyspieszenie 6,7 sekundy do 100 km/h. Dostosowane odpowiednio do wyższych osiągów zawieszenie, wykorzystujące tylną belkę skrętną, zapewnia o 50% większą sztywność skrętną niż w wersji standardowej Pumy, przełożenie przekładni kierowniczej jest prawie o 25 procent bardziej bezpośrednie, a średnica hamulców wzrosła nawet o 17 procent – wszystko to dla podniesienia satysfakcji z jazdy usportowioną Pumą. Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S przyczyniają się do utrzymania stabilności SUV-a Forda.
Puma ST zwruciła uwagę nie tylko odważnymi kolorami lakierów, jak ekskluzywny Mean Green, ale również stylistyką nadwozia samochodu o sportowych ambicjach z elementami poprawiającymi właściwości aerodynamiczne, m.in. splitterem z wytłoczonym oznakowaniem Ford Performance, który ma za zadanie zwiększyć o prawie 80 procent siłę docisku przedniej części pojazdu, zapewniając większą stabilność i przyczepność.
Ford Fiesta ERX z firmy STARD
W Goodwood debiutował również Ford Fiesta ERX. Przygotowana przez STARD rywalizowała w konkursie driftu, demonstrując potencjał w pełni elektrycznego napędu w sportach motorowych.
Ford Fiesta ERX to w pełni elektryczny samochód sportowy, opracowany na bazie modelu Fiesta ST przez firmę STARD, wyspecjalizowaną w tuningu pojazdów rajdowych i wyścigowych. Fiesta ERX spełniay wymogi FIA WRX dla samochodu serii Mistrzostw Europy w rallycrossie.
Trzy silniki elektryczne generują moc ponad 600 KM i łączny moment obrotowy ponad 1000 Nm, przekazywany na cztery koła za pośrednictwem dwubiegowych przekładni na każdej z osi. Efektem jest przyspieszenie do 100 km/h w zdumiewającym czasie 1,8 sekundy i prędkość maksymalna 240 km/h. Fiestę ERX, spełniającą wymogi homologacyjne FIA WRX, można kupić w pełni przygotowaną do startów w imprezach sportowych.
Ulubieniec fanów sportu - Ford GT
W wersji Forda GT, homologowanej do jazdy po publicznych drogach, zastosowano lekkie podwozie z włókna węglowego i aluminium, panele nadwozia z włókna węglowego oraz aktywne elementy odpowiedzialne za poprawę aerodynamiki. Samochód napędza silnik V6 EcoBoost2 z podwójnym turbodoładowaniem, który osiąga moc maksymalną 655 KM, moment obrotowy 750 Nm i rozwija prędkość maksymalną 347 km/h.