Zostać liderem aut dostawczych - wywiad z Piotrem Pawlakiem, prezesem i dyr. zarządzającym Ford Polska

02.02.2021

Prezes Piotr Pawlak udzielił wywiadu dziennikowi Rzeczpospolita.


Jakie będą w 2021 roku największe wyzwania dla Ford na rynku polskim?

- Zacznijmy od samochodów dostawczych. Chcemy w tym segmencie zostać liderem, bo taką pozycję zajmuje Ford w Europie, który ma około 15 proc. udział w rynku. W Polsce ten udział jest na poziomie około 11 proc. Poświęciliśmy bardzo dużo czasu na budowaniu strategii dla aut dostawczych na rok 2021. Kolejnym punktem jest zwiększenie sprzedaży samochodów typu SUV. Historycznie Ford sprzedawał do flot bardzo dużo samochodów typu Focus czy Mondeo. Teraz te proporcje chcemy zmienić, bardziej nastawić się na klienta detalicznego skupiając się na SUV-ach i crossoverach. Niedawno wprowadziliśmy takie modele jak Puma, Kuga, Explorer więc mamy świeżą i bardzo konkurencyjną gamę w tym segmencie. Naszym wyzwaniem będzie również zwiększenie sprzedaży samochodów zelektryfikowanych. Im wcześniej z tymi działaniami ruszymy tym lepiej, bo od tego nie ma odwrotu, a mamy się czym pochwalić. W zasadzie w każdym modelu jest opcja zelektryfikowana – czy to hybryda, hybryda typu plug-in miękka hybryda czy też już niedługo w pełni elektryczne wersje. Budujemy pod ten segment strategię marketingowo-sprzedażową tak żeby w znacznej mierze podnieść zainteresowanie klientów tymi modelami. - powiedział Pan Piotr Pawlak.


Jak chcecie zostać liderem rynku?

- Chcemy kreować ofertę produktową w bardzo targetowane segmenty rynku, które w przypadku aut dostawczych jest bardzo podzielony. Są to swego rodzaju sub-segmenty np. transporty międzynarodowe czy też mniejsze nisze, w których aktualnie nie jesteśmy obecni, a chcemy się znaleźć. Będziemy też pracować nad poprawieniem standardów samych salonów i obsługi klienta. Wprowadzamy właśnie Transit Centrum 2.0 czyli nową serię standardów, które nasi dilerzy będą musieli spełniać żeby zapewnić klientowi najwyższą obsługę. Najszersza gama samochodów dostawczych plus jakość obsługi ma stać się naszą receptą na sukces. W 2022 roku pojawi się elektryczna wersja Transita, która też pozwoli dotrzeć do nowej grupy klientów. - dodaje Piotr Pawlak.


Zapraszamy do zapoznania się z pełnym artykułem na stronie Moto RP

Skontaktuj się z nami


Aktualności i wydarzenia

Promocje

Pokaż najnowsze promocje FordStore Łódź

Aktualności i wydarzenia

Pokaż najnowsze aktualności od FordStore Łódź